Cena od:      do:         Kraj:         Typ:   

Jak prodávat přes inzerát

Chtěli jste se v minulosti či přítomnosti zbavit některého majetku, ale nepodařilo se Vám jej prodat na inzertních serverech? Možná jste si nedali dostatečný pozor na několik věcí, které ovlivňují, zdali potencionální zájemce vůbec otevře detailní popis inzerátu. My jsme vybrali některé z nich. Tyto maličkosti výrazně ovlivňují budoucí prodej.

1. Obrázky produktu a doplňků
Začneme nejzákladnější věcí. Spousta inzerentů si myslí, že vyfocením produktu z mobilu jednoduše a nejrychleji si odbydou povinnost a inzerátu to bude stačit. Například u auta hraje fotogalerie velkou roli. Přitom není třeba žádný složitý proces. Stačí vzít obyčejný kompakt, přidat základní úpravy v jednoduchých editorech a auto vypadá lákavěji. Dále pomůže také foto vybavení interiéru auta. Každý produkt je však specifický. U mobilních fotoaparátů se doporučuje nafotit i příslušenství a samotný mobil z více úhlů, tak aby vynikl design.

2. Správný titulek
V titulku inzerátu ani tak není důležitý přesný název produktu, jak se inzerenti většinou domnívají. U elektroniky je to povinnost, u ostatních věcí rozhodně ne. Zejména u nemovitostí. Podpůrná slůvka jako "útulný", "nově rekonstruovaný" či "vybavený" pomáhají zvýšit atraktivitu inzerátu a odlišují právě váš inzerát od ostatních. Nebojte se být kreativní. Nemusíte být copywriter, abyste vymysleli název inzerátu, který si lidé zobrazí už jen ze zvědavosti. Nicméně si dávejte pozor na příliš obecný titulek. "Prodám rodinný dům" nic moc neřekne. Naopak "Vybavený byt 1+1 Praha Ulice Šrámkova" přitáhne skutečné zájemce.

3. Co nejvíce informací v detailním popisku
Dejte možnému zájemci co nejvíce důvodů, proč o inzerátu přemýšlet. U elektroniky je dobré vypsat přednosti a vytvořit malou recenzi. Samozřejmě pokud možno jen kladů. Ale neskrývejte i vady. Kupující má právo vědět, v jakém stavu produkt je přesně. Pokud někdo hledá v bazarech a inzercích, nemusí to být zrovna člověk, který potřebuje výborný stav produktů, ale hledá také náhradní díly atd. Ve zkratce, čím víc si toho člověk o produktu přečte, tím větší je šance, že v textu najde argument pro koupi.
 
4. Neprozraďte vše v krátkém popisku
Pokuste se úvodní slova napsat lákavě, ale ne tím stylem, že "vystřílíte vše na první pokus". Není nutné jako první větu napsat o produktu, že je značně opotřebený, či že má oděrky, či že nefunguje nějaká funkce. Takové informace je vhodné popsat v detailním popisku.

5. Pište srozumitelně a s diakritikou
Uspěchané inzeráty a věty bez háčků a čárek výrazně devalvují celý inzerát. Nezabere to tolik času, sednout si v klidu s počítači a vypsat nabídku správně česky. Hodně pomáhá i strukturovat důležité informace do odrážek a pokud možno, tak do tučného písma či kurzívy. Na inzertních serverech se často setkáváme s inzeráty, které ignorují celý výčet rad z tohoto článku. Typickým příkladem může být: "prodam skodu fabii 10 let starou najezdenych 50 000 km. predani pouze olomouc. specha. diky." Bez obrázku, mnohdy i bez telefonního konktaktu. O takový inzerát nikdo nemá zájem.
Nechejte se inspirovat těmito radami a prodávejte více svých produktů!
TOPlist TOPlist